2011. június 29., szerda

Kokeshi babák

Bevallom, eddig nem tudtam, mik azok a kokeshi-babák, e-mailben kaptam az ötletet, és ezt a képet.



Nos, hagyományos japán szuvenírről van szó. Akárcsak az oroszoknál a matrjoska, csak ezek persze nem egymásba rakhatók. Viszont más jellegzetességeik vannak: végtagok nélküli hengeres test, ehhez képest túlméretezett fej, egyszerű ecsetvonásokkal megfestett bájos pofi. Eredetileg fából esztergálják, de egyre divatosabbak a műanyagból készült modern változataik. És akkor már miért ne lehetne gyurma is?

Bár nem én találtam ki, közel áll hozzám a téma. Olyan letisztult és egyszerű -gondoltam akkor még.

Hát itt láthatjátok az első próbálkozásaimat. Elnézést a fotók minőségéért, valamiért nem akartak sikerülni.



Menet közben kiderült, jóval nehezebb a feladat, mint amilyennek látszik. Nagyon aprólékosan és pontosan kell dolgozni, mert minden kis hiba elronthatja az összhatást. Ráadásul elég kis méretet választottam, kb. 4 centi magasak lettek a babák, úgyhogy nem volt könnyű megfesteni az arcukat. Akrilfestéket használtam hozzá, utána fényesre lakkoztam őket. 

Felakaszthatósra terveztem őket, most még a további felhasználásukon agyalok. (kucstartó, zipzár, kocsiba akasszam?)




















Mindenesetre örülök, hogy újat tanulhattam, és talán elkészítem mégegyszer is, pár centivel nagyobb változatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése