2011. szeptember 24., szombat

Magyar motívumok újra

Már régóta tervezem, hogy újra előveszem, és továbbfejlesztem azokat a népies motívumokat, amiket még a nyáron találtam ki: http://martamuhely.blogspot.com/2011/07/szekely-motivumos-nyaklancok.html Csak sajnos a városban sehol sem jutottam hozzá fekete gyurmához (azt hiszem előbb-utóbb interneten kell majd rendelnem az alapanyagokat).

De végül sikerült összehozni az újabb nyakláncokat, sőt mindegyik változathoz gyűrűt is készítettem.


A medálok alapja 3x3 cm, mindegyiket 40 centiméteres bőr vagy műbőr szálra tettem. A gyűrűk mérete 2x2 cm, állítható alapon vannak.
Korábban már írtam, hogy úgy találtam ki ezeket a mintákat, hogy székely faragásokról és templomok festett kazettás mennyezetéről nézegettem képeket. Most már eléggé elrugaszkodtam az eredeti tárgytól, és a saját fantáziámra hagyatkoztam, de azt hiszem még bőven beleférnek a "magyar motívumok" kategóriába. Tehát továbbra is ezt a megjelölést használom.

Néhány közelebbi kép:







Az utolsó képen látható zöld változatot kicsit korábban elkészítettem, szerepelt is már a blogomon. Egyedül ehhez nincsen gyűrű.

Végül ezen a nem túl élesre sikerült képen azt szeretném megmutatni, hogyan mutat felvéve. Én szívesen hordom :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése